image/svg+xml
image/svg+xml

Birinci Gün Programı

1. GÜN (04 Kasım 2024 Pazartesi)

09.00-09.15: Açılış: Projenin Amacı ve Kapsamı

09.15-10.00 (45 dakika): ÖN TESTLERİN UYGULANMASI


1. DERS: 10.00-11.45 (2 ders saati)

  • DERS ADI: Özel Gereksinimli Çocuklarla Çalışmak
  • DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Prof. Dr. Şebnem Soysal Acar
  • DERS KONUSU: Özel gereksinimli çocukların ihtiyaçları ve özellikleri hakkında genel bilgi.
  • DETAYLI DERS İÇERİĞİ:
    • Özel gereksinimli çocukların ihtiyaçları/duyarlılıkları
    • Özel gereksinim türleri hakkında bilgiler
    • Kütüphane ortamında etkili iletişim stratejileri


12.00-13.00:
Öğle Arası

2. DERS: 13.30-14.30 (1 ders saati)

  • DERS ADI: Özel Gereksinimli Çocuklar ve Yenilikçi Kütüphane Hizmetleri 
  • DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Doç. Dr. Ahmet Altay
  • DERS KONUSU: Özel gereksinimli çocuklar ile yenilikçi kütüphane hizmetleri
  • DETAYLI DERS İÇERİĞİ:
    • Özel gereksinimli çocuklar ve kütüphanelerde 21.yüzyıl becerileri
    • Özel gereksinimli çocuklar ve yenilikçi kütüphane hizmetleri geliştirmenin önemi ve iyi örnekler
    • Çocukların/ailelerin/kütüphanelerin özel gereksinimli olma ile ilgili hak ve sorumlulukları


3. DERS: 14.30-15.30 (1 ders saati)

  • DERS ADI: Özel Gereksinimli Çocuklar ile Okuryazarlık Becerileri
  • DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Doç. Dr. Huriye Çolaklar
  • DERS KONUSU: Özel gereksinimli çocuklar ile bilgi/sağlık okuryazarlığı becerileri
  • DETAYLI DERS İÇERİĞİ:
    • Özel gereksinimli çocuklar ve okuryazarlık becerileri
    • Özel gereksinimli çocuklara bilgi okuryazarlığı becerileri kazandırılması
    • Özel gereksinimli çocuklara ve ailelerine sağlık okuryazarlığı becerileri kazandırılması


4. DERS: 15.30-17.15 (2 ders saati)

  • DERS ADI: Erişilebilirlik ve Fiziksel Çevre
  • DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Doç. Dr. Aktan Acar
  • DERS KONUSU: Kütüphanede erişilebilirlik ve fiziksel düzenlemeler
  • DETAYLI DERS İÇERİĞİ:
    • Kütüphanelerin özel gereksinimli çocuklara uygun düzenlenmesi
    • Fiziksel engelleri aşmak için pratik öneriler/iyi örnekler
    • Fiziksel düzenlemeleri test etme ve değerlendirme


5. DERS: 17.30-18.30 (1 ders saati)

  • DERS ADI:Kütüphanelerde Özel Gereksinimli Çocukların Hakları ve Mesleki Etik Bağlantıları (1.Kısım)
  • DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Prof. Dr. Bülent Yılmaz
  • DERS KONUSU: Kütüphaneler ve özel kullanıcı gruplar 
  • DETAYLI DERS İÇERİĞİ:
    • Halk Kütüphanelerinde özel gereksinimli çocuklar
    • Çocuk Kütüphanelerinde özel gereksinimli çocuklar
    • Çocukların/ailelerin/kütüphanelerin özel gereksinimli olma ile ilgili hak ve sorumlulukları