image/svg+xml
image/svg+xml

İkinci Gün Programı

2. GÜN (05 Kasım 2024 Salı)


1. DERS: 10.00-11.45 (2 ders saati)

  • DERS ADI: Özel Eğitimde Davranış Yönetimi
  • DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Doç. Dr. Seray Olçay
  • DERS KONUSU: Özel gereksinimli çocukların kütüphanelerde olumlu ve olumsuz davranışlarına yönelik müdahaleler
  • DETAYLI DERS İÇERİĞİ:
    • Özel gereksinimli çocukların olumlu davranışlarını artırmaya yönelik müdahaleler
    • Özel gereksinimli çocukların olumsuz davranışlarını önlemeye yönelik müdahaleler
    • Özel gereksinimli çocukların olumsuz davranışlarını azaltmaya yönelik müdahaleler


12.00-13.00:
Öğle Arası

2. DERS: 13.30-15.15 (2 ders saati)

  • DERS ADI: Özel Gereksinimi Çocuklar İletişim ve Dil Becerileri
  • DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Prof. Dr. Figen Turan
  • DERS KONUSU: Özel gereksinimli çocuklarla iletişimde ihtiyaç duyulan dil becerilerinin geliştirilmesi
  • DETAYLI DERS İÇERİĞİ:
    • Özel gereksinimli çocuklarla yaşanabilecek iletişim sorunları
    • Uygulama örnekleri
    • Erken okuryazarlık becerileri


3. DERS: 15.30-17.15 (2 ders saati)

  • DERS ADI: Özel Gereksinimli Çocuklar ve Etkileşimli Kitap Okuma
  • DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Dr. Öğr. Üyesi Gökçe Karaman Benli
  • DERS KONUSU: Özel gereksinimli çocuklar ile etkileşimli kitap okuma
  • DETAYLI DERS İÇERİĞİ:
    • Özel gereksinimli çocuklar ve edebiyat
    • Kitaplara farkındalık oluşturma
    • Etkileşimli kitap okuma örnekleri
    • Farklı özel gereksinimlere uyarlama teknikleri

4. DERS: 17.30-18.30 (1 ders saati)

  • DERS ADI: Kütüphanelerde Özel Gereksinimli Çocukların Hakları ve Mesleki Etik Bağlantıları (2. Kısım)
  • DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Prof. Dr. Bülent Yılmaz
  • DERS KONUSU: Kütüphaneler ve özel kullanıcı gruplar
  • DETAYLI DERS İÇERİĞİ:
    • Halk Kütüphanelerinde özel gereksinimli çocuklar
    • Çocuk Kütüphanelerinde özel gereksinimli çocuklar
    • Çocukların/ailelerin/kütüphanelerin özel gereksinimli olma ile ilgili hak ve sorumlulukları