İkinci Gün Programı
2. GÜN (05 Kasım 2024 Salı)
1. DERS: 10.00-11.45 (2 ders saati)
- DERS ADI: Özel Eğitimde Davranış Yönetimi
- DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Doç. Dr. Seray Olçay
- DERS KONUSU: Özel gereksinimli çocukların kütüphanelerde olumlu ve olumsuz davranışlarına yönelik müdahaleler
- DETAYLI DERS İÇERİĞİ:
- Özel gereksinimli çocukların olumlu davranışlarını artırmaya yönelik müdahaleler
- Özel gereksinimli çocukların olumsuz davranışlarını önlemeye yönelik müdahaleler
- Özel gereksinimli çocukların olumsuz davranışlarını azaltmaya yönelik müdahaleler
12.00-13.00: Öğle Arası
2. DERS: 13.30-15.15 (2 ders saati)
- DERS ADI: Özel Gereksinimi Çocuklar İletişim ve Dil Becerileri
- DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Prof. Dr. Figen Turan
- DERS KONUSU: Özel gereksinimli çocuklarla iletişimde ihtiyaç duyulan dil becerilerinin geliştirilmesi
- DETAYLI DERS İÇERİĞİ:
- Özel gereksinimli çocuklarla yaşanabilecek iletişim sorunları
- Uygulama örnekleri
- Erken okuryazarlık becerileri
3. DERS: 15.30-17.15 (2 ders saati)
- DERS ADI: Özel Gereksinimli Çocuklar ve Etkileşimli Kitap Okuma
- DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Doç. Dr. Gökçe Karaman Benli
- DERS KONUSU: Özel gereksinimli çocuklar ile etkileşimli kitap okuma
- DETAYLI DERS İÇERİĞİ:
- Özel gereksinimli çocuklar ve edebiyat
- Kitaplara farkındalık oluşturma
- Etkileşimli kitap okuma örnekleri
- Farklı özel gereksinimlere uyarlama teknikleri
4. DERS: 17.30-18.30 (1 ders saati)
- DERS ADI: Kütüphanelerde Özel Gereksinimli Çocukların Hakları ve Mesleki Etik Bağlantıları (2. Kısım)
- DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Prof. Dr. Bülent Yılmaz
- DERS KONUSU: Kütüphaneler ve özel kullanıcı gruplar
- DETAYLI DERS İÇERİĞİ:
- Halk Kütüphanelerinde özel gereksinimli çocuklar
- Çocuk Kütüphanelerinde özel gereksinimli çocuklar
- Çocukların/ailelerin/kütüphanelerin özel gereksinimli olma ile ilgili hak ve sorumlulukları